VLAMO

VLAMO vzw is de overkoepelende Vlaamse organisatie ter promotie en ondersteuning van de instrumentale amateurmuziek. Zo zorgt Vlamo voor praktische en artistieke ondersteuning, speelkansen, wedstrijden, les en begeleiding, verzekering, subsidies, enz. Kortom, alles wat men nodig kan hebben voor het leren, inoefenen of opvoeren van muziek.

Ons orkest is bij Vlamo aangesloten onder het verenigingsnummer VBR/0135. Onze muzikanten en frequente medewerkers zijn via Vlamo verzekerd voor persoonlijke ongevallen tijdens onze activiteiten.

Vlamo geeft periodiek het tijdschrift Klankbord uit dat handelt over het reilen en zeilen binnen de Vlaamse muziekwereld. De landelijke edities worden gedrukt verspreid, de provinciale edities worden enkel nog als pdf verzonden.

Meer informatie over VLAMO vzw vind je op www.vlamo.be