Steun en samenwerking

Steun aan goede doelen

Waar en wanneer mogelijk dragen we graag ons steentje bij aan goede doelen, op eigen initiatief of in samenwerking met andere organisaties. Zo werken we in 2014, 2015 en 2016 mee aan PleinkerSTmis, een samenwerking van een tiental lokale verenigingen t.v.v. steeds een ander goed doel uit de regio. Dit initiatief werd eind 2017 verder gezet met een Comedy Night t.v.v. vzw De Eglantier. Ook in dit samenwerkingsverband werkten we in februari 2019 mee aan En Plein Public, een lokale talentenshow die maar liefst 1.690 euro opbracht voor Zorgcirkels Jongdementie uit Leuven.

Op 17 november 2018 organiseerde ons Jeugdbestuur dan weer hun eerste Pannenkoekenslag met optredens van ons Instaporkest. Als resultaat hiervan werd er 700 euro uitgekeerd aan Het Balanske.

Samenwerking met verenigingen en scholen

Zoals je hierboven al kon lezen, werken we vaak samen met andere verenigingen uit de buurt zoals En-ga-ged? op de Plein en KWB Holsbeek Plein. In dit verband staat ook Plein Kermis al vele jaren op onze agenda. Er worden ook regelmatig afspraken gemaakt met bijvoorbeeld Chiro Holsbeek-Dorp en VK Holsbeek.

Daarnaast kunnen ook de plaatselijke scholen steeds op onze steun rekenen. Zo organiseren we jaarlijks een muzieknamiddag met de basisscholen van Holsbeek-dorp en Holsbeek-Plein, trad ons Instaporkest in 2016 op in het circusproject van VBS De Plein, droegen we in 2019 een muzikaal steentje bij aan de quiz van de Holsbeekse kleuterschool en geven we financiële steun aan onze jonge muzikanten die naar de SLAC muziekschool gaan (diverse afdelingen in Holsbeek).