Instaporkest dirigent (m/v) gezocht!

Vanaf september 2022 (of vroeger)

Over ons

Het Sint-Maurus Instaporkest bestaat uit een dertigtal muzikanten. Het merendeel hiervan heeft 1 tot 5 jaar muziekschool achter de rug (vaak bij het Leuvense SLAC), voornamelijk jongeren en enkele volwassenen.

Zij worden op de repetities ondersteund door enkele meer ervaren muzikanten en kunnen wanneer nodig ook op steun uit het harmonieorkest rekenen bij optredens en concerten. Het Instaporkest dient als leerschool en voorbereiding op een overstap naar het harmonieorkest. Naast de optredens worden er ook groepsversterkende activiteiten georganiseerd of een combinatie van beide, zoals een repetitieweekend, pretparkbezoek, enz.

Functieomschrijving

• Je bereidt ons Instaporkest optimaal voor op ons jaarlijks Concert eind april / begin mei en op andere optredens
  • Je bent elke woensdagavond paraat voor de repetitie (19u- 19u45), afwezigheid is een uitzondering
  • Je kiest de stukken maar houdt daarbij ook enigszins rekening met feedback uit het orkest
  • Je brengt de muzikanten een goede basis aan wat betreft musiceren in groep, muziekterminologie die we tegenkomen, geeft ze voldoende uitdaging (maar haalbaar voor iedereen), etc.
  • Je werkt vanuit je functie opbouwend mee aan de goede werking van de vereniging

Jouw ervaring en kwaliteiten

• Je bent minstens in opleiding als dirigent of hebt al enige praktijkervaring
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als via e-mail, facebook, …
  • Je motiveert muzikanten en geeft vertrouwen in hun kunnen
  • Je verwacht inzet en aandacht van je muzikanten maar beseft ook dat het voor hen een hobby is
  • Je bent punctueel en komt je afspraken na

Startdatum en repetitieadres

Je bent beschikbaar vanaf september 2022 (of vroeger).

Repetities in de Sint-Mauruszaal, Sint-Maurusstraat 7 te 3220 Holsbeek.

Ons aanbod

Je komt terecht in een toffe groep muzikanten die graag muziek spelen en plezier maken. Alle muzikale genres mogen aan bod komen. Enthousiasme en muzikale uitdaging zijn onze drijfveren en worden beloond met een mooi muzikaal Instaporkest niveau. We hebben een repetitielokaal dat steeds tot onze beschikking staat en een bestuur en medewerkers die de nodige ondersteuning bieden. De vergoeding voor je prestaties wordt bepaald in onderling overleg.

Interesse of meer informatie?

Heb je interesse om ons Instaporkest te leiden of heb je nog vragen, contacteer Andy Claes dan voor 1 juli op het telefoonnummer 0499 32 14 84 of via e-mail naar sintmaurus@hotmail.com. Kijk ook gerust eens op onze facebookpagina.

Vacature Instaporkest dirigent.pdf
Adobe Acrobat document 2.5 MB